Het carter is alleen geschikt voor montage in combinatie met een elektrische waterpomp. Dit vermindert de weerstand op de krukas van de originele waterpomp. Naast het vervallen van de waterpomp komt ook de oliepomp te vervallen.
Dit carter is gerealiseerd met slechts één doel voor ogen: het produceren van het meest innovatieve race-onderdeel voor scooters dat ooit heeft bestaan. Een revolutie kan niet als zodanig worden beschouwd, als er geen radicale verandering aan te pas komt. Dat is de reden waarom Malossi besloot verder te gaan dan het C-One-carter, en zo RC-One te realiseren, een nog extremere versie voor liefhebbers van krachtige motoren.
Met de introductie van het RC-ONE carter en de nieuwe MHR Flanged Mount 94cc cilinders bereikt het motorvermogens van ruimschoots boven de 30 pk.
Het Malossi RC-ONE carter is ontworpen om uitsluitend cilinders met flensbevestiging te monteren. De krukaskamer heeft een zodanige afmeting dat montage van lange slang krukassen zonder verdere aanpassingen aan het carter mogelijk is.
Het resultaat van de extreme keuzes bij de ontwikkeling van het RC-ONE carter biedt mogelijkheden voor de nieuwste generatie raceonderdelen waarbij de resultaten en vermogens ongekend zijn.
Technische gegevens:
-Carters van gegoten aluminium-siliciumlegering met hoge mechanische weerstand.
-Gewicht van de carters inclusief silent blocks 5.250 Kg.
-Hart op Hart afstand Krukas – Ingaande vertandingsas 270mm
-Tapeind patroon 48x48mm
-Krukaslagers 20x47x14mm
-Oliekeerringen FKM / PTFE.
-Membraan: Malossi MHR VL18
-Inlaatspruitstuk X360 Ø21-28 L=27
-Materiaal tapeinden: Staal 8.8 UNI EN20898 / 1
-Voorzien van vloeistofconnector.
-Achterwiellager 20x47x14mm
-Vertandingslager 16x22x12mm